Projektuge i 10. klasse
I projektugen arbejdede 10. klasse med portrættegning og skulpturer.
I projektugen arbejdede 10. klasse med portrættegning og skulpturer.
Med den stigende coronasmitte i Danmark, blev skoleballet i fredags desværre aflyst, men rykket til foråret, hvor vi håber at kunne afholde festen. Der er desuden forskellige tiltag på skolen, da vi alle skal passe godt på hinanden. Vi håber på en nogenlunde almindelig december inden vi skal på juleferie d. 18. dec.
Efteråret viste sig fra sin bedste side, da 10. klasse besøgte det røde spor i Hareskoven.
Christianshavnermilen er desværre aflyst i år. I stedet tog de friske 10.klasse løbeturen Amager Fælled rundt. Tak for en god aften.
Selv om dagen begyndte med regnvejr endte det med at blive en rigtig fin dag, med løb i engelskparken, på fælleden og “Olympiske lege” i den store gård. Rigtig god efterårsferie ønskes I fra arrangørerne Alberte og Anna og Søren, Peter & Henrik
For 28. gang afholdte vi erhvervsdag på skolen. Med besøg af en Læge, TV-vært, Murer, Forsker, Politibetjent, Urmager/Lydteknolog, Fifa-dommer og Pilot var der noget at vælge i mellem, når eleverne skulle “shoppe” rundt til de forskellige oplæg. Efterfølgende havde vi besøg af nogle unge iværksættere fra virksomheden “Ladybox”, som fortalte deres spændende historie fra ide til virksomhed. Dagen blev […]
Sidste uge kunne vi endelig igen afholde Katolske Lege i Lyngby. Et fedt arrangement, hvor elever mødes og dyster i forskellige discipliner. Det blev to rigtig gode dage med masser af aktivitet, kammeratskab, konkurrencer og nogle seje medaljevindere. Tak for indsatsen til alle.
10. klasse har haft en fantastisk tur hos Bjørn, Jon, Villy, Tina, Morten på Uhrehøje – Teambuiding Kick-of Events Outdooor. Ugen stod på træklatring, rappelling, orienteringsløb, mountainbike, rib båd og meget mere. Her årets vinder af Robinson dysten som blev ledet af tidligere Robinson vinder Villy Eengberg.
1.b og 6.b/6.c har været på tur til “Den Blå Planet” med deres venskabsvenner. En skøn tur, hvor alle har leget og hygget sig på tværs af klasserne.
I dag har vi haft en dejlig første skoledag sammen med alle elever fra 1.-10. klasse. Alle klasser har nydt dagen med deres kammerater og hovedfagslærere. Vi har også afholdt åbningsgudstjeneste i skolens store gård, hvor Søren Blinkenberg og Søster Miriam har budt alle velkommen. Der blev efterfølgende sunget “I østen stiger solen op” og “Sankt […]